Na vysoké ceny aut si už pomalu zvykáme. Draží ty nové i ojeté. Toto je ovšem opravdu extrém. Za tento exemplář, který stál jako nový asi 37 000 dolarů, byste si dnes totiž koupili i zbrusu nové Porsche 911 Turbo a ještě by vám zbylo.
Tato Honda S2000 byla vyrobena v roce 2009, tedy v posledním roce produkce. Patří k vzácnějším kouskům s přívlastkem CR, které byly orientovány více na trať.
Honda S2000 byla v době vzniku, tedy v roce 1999, skutečnou bombou. Překrásný roadster se zadním náhonem a podélně uloženým motorem vpředu přišel ve zlaté éře automobilismu, nesešněrované nesplnitelnými emisními limity. Honda, která dnes chrlí jeden hybrid za druhým, byla dostupnou značkou pro automobilové „fajnšmekry“ a nadšence. A S2000 byl doslova splněným snem. I po 23 letech vypadá úžasně a pod kapotou skrývá motor, jaký už nikdy nevznikl a ani nevznikne.
Honda Civic Type-R – 2022 prototyp Suzuka
Honda Civic Type-R: Premiéra v nedohlednu, rekord v kapse!
Čtyřválec 2,0 VTEC s variabilním časováním ventilů dosahoval výkonu 177 kW, tedy rovných 240 koní. Co je na tom zvláštního? Nuže k tomuto údaji se vyšplhal při úžasných 8 300 otáčkách za minutu, a to bez turba. Okamžitě se stal motorem s nejvyšším litrovým výkonem ze všech sériových atmosférických agregátů. I dobové Ferrari Modena přihlíželo se závistí. Lehoučký roadster s muší hmotností 1 250 kg s ním sprintoval na stovku za 6,2 sekundy a dosahoval maximální rychlosti 241 km/h.
Verze CR má nejen širší pneumatiky, ale také… Foto: Bring A Trailer
Verze CR má nejen širší pneumatiky, ale také tužší podvozek, ostřejší řízení a aerodynamický kit.
Do řízení vám přitom „neskákaly“ asistenční systémy a díky výlučně manuální převodovce a samosvornému diferenciálu jste měli tento výjimečný stroj dokonale pod kontrolou. Do 6 000 otáček za minutu se sice motor choval distingvovaně, ale pak přepnul na ostřejší váčku a roadster katapultoval prudce vpřed is nenapodobitelnou zvukovou kulisou. Ke konstrukčním raritám patřilo elektrické servo či dvojité lichoběžníkové zavěšení kol. Populární Mazda MX-5 byla u S2000 doslova nevinným beránkem. Tam ale Honda neskončila.
Tento čtyřválcový klenot dával bez turbodmychadla ze dvou litrů neuvěřitelných 177 kW a 220 Nm. V době vzniku šlo o motor s nejvyšším litrovým výkonem. Na 120 koní se nechytalo ani dobové Ferrari.
V roce 2007 doplnila nabídku puristická verze S2000 Club Racer (CR) s tvrdším odpružením, se širšími pneumatikami Bridgestone Potenza ak tomu nepřehlédnutelným aerodynamickým paketem včetně zadního křídla. Dopřát jste si mohli také praktický hliníkový hard-top, takže auto se dalo plnohodnotně využívat v zimě. Honda vyráběla svůj kouzelný roadster do roku 2009, tedy přesně deset let. Potom se už ale nikdy ke konceptu roadsteru nevrátila. O to větší vzácností S2000 je, ačkoli o veteránu mluvit ještě nelze.
V interiéru je jen to nejnutnější. Tak jak se na puristický roadster patří.
Asi nepřekvapí, že dobře zachovalý kus můžete dnes prodat za víc, než když byl nový. Jenže ten, který vám představíme, a který právě změnil majitele, byl mnohem mnohem dražší. Jedná se o exemplář z roku 2009, tedy z posledního roku produkce a ještě k tomu verzi CR. To už S2000 disponovala vyšším točivým momentem 220 Nm. A aby toho nebylo málo, na odometru má jen 197 najetých kilometrů. V klimatizované garáži ho hýčkal automobilový závodník Graham Rahal. Na žlutém laku byste proto nenašli ani škrábanek a motor, ostatně jako všechno na tomto autě, je jako nový.